fbpx

מידע למטופל/ת – בטיחות לפני הכל

מידע חשוב באשר לבטיחות

האם את מוכנה לשינוי?

קחי את כל הזמן הדרוש לך כדי לקבל החלטה. חשוב שיהיו לך ציפיות מציאותיות לגבי התוצאות האפשריות של ניתוח פלסטי, המגבלות שלך והסיכונים בהגדלת חזה.
כל ניתוח הוא תהליך מתיש לגוף ולנפש. סמכי על המנתח/ת שלך, שיקבעו אם את מתאימה מבחינה גופנית ומנטלית.

זה מובן להרגיש לחץ לפני שינוי מסוג זה. דברי בפתיחות עם הרופא/ה המנתח/ת שלך על תחושותייך והבהירי מראש את כל שאלותייך.
בה בעת, אינך צריכה להרגיש שאת חייבת לעבור ניתוח פלסטי רק מפני שעברת ייעוץ עם רופא מנתח. תמיד תוכלי להחליט שאינך רוצה בכך – ההחלטה היא שלך.

מה הם הסיכונים והסיבוכים האפשריים?

ב-POLYTECH, אנו מחויבים לספק למטופלים ולמטופלות מידע מקיף וברור. מידע מקיף והדרכה הינם חיוניים גם עבור גילוי מוקדם של תסמינים, שיכול להוביל לטיפול מוקדם ולפרוגנוזה חיובית.

כמו בכל הליך כירורגי, ההליך של הגדלת חזה או שחזור חזה כרוך בסיכונים, וסיבוכים עלולים להתפתח. אלה יכולים לכלול סיכוני הרדמה, אסימטריה, תזוזה של השתל, הצטלקות מוגברת, הפרעות תחושתיות, התכווצות של הקופסית, זיהום, סרומה (כיס נוזלים), פגיעה בשלמות המעטפת. הסיבוכים הללו עלולים לגרום לצורך בניתוח חוזר, או להוצאת השתל עם או ללא החלפתו. הקפידי לדבר על הסיכונים האפשריים ועל התוצאות האפשריות של החדרת השתל עם הרופא/ה שלך לפני ניתוח חזה. על המנתח/ת מוטלת חובה להציג את הסיכונים הטמונים בניתוח חזה ולהשיב על שאלותייך.

האם שתלי חזה משפיעים על שכיחות סרטן השד?

במחקרים הנרחבים שפורסמו עד היום, מעריכים כי נשים עם שתלי חזה אינן חשופות לסיכון גבוה יותר ללקות בסרטן השד מנשים ללא שתלים.1-5

פרסומים מהתקופה האחרונה גם מציינים מחלה הנקראת BIA-ALCL (לימפומה אנאפלסטית של תאים גדולים הקשורה לשתל שד), תת-סוג של לימפומה שעלול להתפתח סביב שתלי חזה. זהו איננו סרטן שד, ומדובר במחלה נדירה ביותר: שכיחותה היא 33 למיליון לאורך חייה של אישה עם שתלי חזה, לעומת סרטן שד, שהסיכון ללקות בו לאורך החיים עומד על 1 ל-8 נשים (עם או ללא שתלים).8 הסיבה להתפתחות המחלה אינה ידועה עדיין, אך כיום היא פשוטה לאבחון ואפשרית לטיפול בשלב מוקדם ביעילות, עם פרוגנוזה טובה.6-7 על פי הידע הקיים (נכון לפברואר 2019), אף סוג של שתל או מעטפת שתל אינו פטור מהסיכון הנמוך לקשר עם BIA-ALCL.

במקרה של סרומה מאוחרת שהתפתחה בחזה מושתל, יש לבצע את הטיפול הרפואי המתאים. הקפידי להגיע לבדיקות תקופתיות אצל הרופא/ה שלך. במקרה שהבחנת בשינוי בחזה, כמו נפיחות, אדמומיות, כאב או התקשות של השד, פני לרופא/ה מיד.

הרחיבי את ידיעותיך בנושא! קראי עוד

היריון והנקה

אם את בהיריון או מיניקה, הודיעי למנתח שלך: לא מבצעים ניתוח חזה בתקופת ההיריון – זוהי התוויית נגד ברורה. ניתוח חזה בתקופת ההנקה אינו מומלץ: עלייך להפסיק את ההנקה, או לקבוע מועד לניתוח לאחר סיום תקופת ההנקה.
שתלי החזה אינם אמורים להשפיע על יכולתך להיניק בעתיד. למרות זאת, עלייך ליידע את המנתח/ת שלך אודות תכניותייך בשלב מוקדם לצורך תכנון ההליך בהתאם, מפני שהדבר עשוי להשפיע על הבחירה של מיקום השתל.
בדרך כלל מומלץ לדחות הגדלת חזה עד לאחר שההיריון וההנקה הסתיימו והשפעותיהם על רקמת השד נראות לעין. אפילו אם השינויים בגופך לא ישפיעו על השתלים עצמם, יכולה להיות להם השפעה על הצורה של החזה.
שתלי חזה אינם מהווים כל סכנה לבריאות התינוק.

האם גילך פחות מ-20?

אם גילך פחות מ-20, ואת שוקלת הגדלת חזה, מומלץ שתיקחי את הזמן שלך. לתוצאות מיטביות, מוטב לאישה להמתין עד ששדיה יתפתחו באופן מלא ורק אז לקבל החלטה.

תכנני לעתיד, אם את מתכננת להוריד במשקל או להרות, מומלץ לדחות את הניתוח הפלסטי. אף ששינויים במשקל לא משפיעים על השתלים עצמם, הם יכולים לשנות את מראה החזה.

האם יש לך בעיות בריאותיות?

ניתוח אסתטי הוא מצב מלחיץ עבור גופך ויש לשקול אותו רק אם את בבריאות טובה. אם את סובלת מבעיות בריאותיות שעלולות להציב אותך בסיכון במהלך ניתוח חזה, המנתח שלך עשוי להחליט לדחות או אף לסרב לבצע את ההליך. הקפידי למסור למנתח/ת את מלוא המידע על בריאותך, כדי לאפשר הערכה מעמיקה של המקרה שלך.

 

 

 מקורות:

  1. American Council On Science And Health (1996) Silicone breast implants: why has science been ignored? (German translation available from POLYTECH Health & Aesthetics GmbH)
  2. The report of the independent review group (1998) Silicone breast implants. Crown, London
  3. Friis, S., McLaughlin, J.K., Mellemkjaer, L., Kjoller, K.H., Blot, .J., Boice, J.D. Jr., Fraumeni, J.F. Jr., Olsen, J.H. (1997) Breast implants and cancer Risk in Denmark. International Journal of Cancer 71, 956-958
  4. Deapen, D.M., Bernstein, L., Brody, G.S., (1997) Are breast implants anticarcinogenic? A 14-year follow-up of the Los Angeles study. Plast. Reconstr. Surg. 99, 1346-1353
  5. Bryant, H., Brasher, P. (1998) Breast implants and breast cancer – reanalysis of a linkage study. N. Eng. J. Med. 332, 1535-1539
  6. Hester, T.R., Ford, N.F., Gale, P.J., Hammett, J.L., Raymond, R., Turnbull, D., Frankos, V.H., Cohen, M.B. (1997) Measurement of 2,4-toluenediamine in urine and serum samples from women with Même or Replicon implants. Plast. Reconstr. Surg. 100, 1291ff
  7. Food and Drug Adminstration (1995) Department of Health and Human Services Update: study of TDA released from polyurethane foam-covered breast implants. June 27, 1995.
  8. Doren, E.L., Miranda, R.N., Selber, J.C., Garvey, P.B., Liu, J., Medeiros, L.J., Butler, C.E., Clemens, M.W. (2017) U.S. Epidemiology of Breast Implant-Associated Large Cell Lymphoma. Plast. Reconstr. Surg. 139(5), 1042-1050

 

שיתוף:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

המלצות שלנו לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת אודות שתלי חזה   מה ההבדל בין ניתוחי חזה אסתטיים וניתוחי שחזור? ניתוחים פלסטיים מתחלקים לשתי קטגוריות: ניתוח פלסטי אסתטי וניתוח

שתלי חזה קלי משקל ®B-Lite

השפעת המשקל – מדוע למשקל השתל משמעות כה רבה הרקמות המרכיבות את החזה מאבדות באופן טבעי את גמישותן עם הזמן, דבר שהופך אותן לפגיעות יותר

מידע למטופל/ת לפני ניתוח

מה חשוב לדעת לפני הניתוח כיצד לבחור את הרופא/ה המנתח/ת לפני ניתוח החזה שלך, עלייך לקבל החלטות רבות. החשובה ביותר היא בחירת מנתח מוסמך ומנוסה