fbpx

מידע למטופל/ת – לקראת הניתוח

כיצד תתכונני לניתוח בצורה הטובה ביותר
עשי שיעורי בית!

ככל שתדעי יותר, כך תרגישי טוב יותר לגבי ניתוח הגדלת החזה שלך. קחי את הזמן ולמדי על הניתוח, על הסיכונים, ההרדמה, משך ההרדמה ואיכות השתלים שלך.

שאלה אחר שאלה

לפני ניתוח חזה יתעוררו בך שאלות רבות. זה טבעי לחלוטין. העלי על הכתב את שאלותייך ואל תהססי לדון בהם עם המנתח/ת שלך – בצורה כנה וישירה. אין סיבה להרגיש מבוכה או אי-נוחות. חשוב שתרגישי ביטחון לגבי החלטתך. לפנייך רשימת נושאים חשובים כהכנה לפני ניתוח.

הכנה נפשית

עבור רוב הנשים, הגדלת חזה מביאה עמה שינויים רבים. למרות זאת, חשוב שתהיינה לך ציפיות מציאותיות לגבי תוצאת ההליך. עלייך להרגיש שיש בידייך את כל המידע, שאת רוצה בניתוח, ומעל הכול, שאת בטוחה בהחלטתך. דעי שישנם אנשים שלא יבינו את החלטתך ועלולים להעביר ביקורת. השתדלי להיות בסביבת אנשים שתומכים בך ומכבדים את החלטתך.

הרכיבי לעצמך צוות

כאדם עצמאי, אולי תחושי לא בנוח לבקש עזרה, אך לאחר הניתוח שלך תצטרכי להיות תלויה באחרים לתקופת מה. היקף העזרה שתזדקקי לה תלוי במצבך האישי: לדוגמה, אם יש לך ילדים קטנים או חיות מחמד, תצטרכי לבקש מחברים או קרובי משפחה לסייע לך בטיפול בהם. בכל מקרה, תצטרכי שמישהו יסיע אותך לניתוח, יאסוף אותך אחריו, ויישאר איתך ב-24 עד 48 השעות הראשונות.

תמיכה חיובית

לאחר הניתוח, מוטב לא להיות בסביבות אף אדם שעלול להטיל ספק בהחלטתך. בלי את זמנך בחברת אנשים שמבינים אותך וגורמים לך לצחוק.

חברים עדיפים ממונית

אל תיקחי מונית הביתה אחרי הניתוח. בקשי מבן משפחה, מחבר או חברה לאסוף אותך, להישאר איתך, ולוודא שאת בסדר ומרגישה נוח.

אורח חיים בריא

פעילות גופנית קבועה ותזונה בריאה ומאוזנת הם הכנה מושלמת לניתוח שלך. כמובן, עלייך להמשיך באורח חיים בריא לאחר הניתוח.

ילדים

בזמן ההכנות שלך ניתוח, חשוב להסדיר שמישהו ידאג לטיפול בילדייך. מיד לאחר הניתוח לא תוכלי לנהוג או לבשל. גם לא תוכלי לאסוף או להסיע את ילדייך, או לבצע מטלות פיזיות אחרות.

חיות מחמד

כך גם לגבי חיות מחמד. בשבוע הראשון לאחר הניתוח, לא תוכלי לטפל בהם ולכן תזדקקי לתמיכה של אחרים – בין אם להוציא את הכלב לטיול או לשחק עם החתול. בנוסף, חיות מחמד רוצות להיות בחברתך. הן קופצות עלייך, יושבות בחיקך ויכולות להפוך לסכנת מעידה עבורך. חשוב להימנע ממצבים אלה ככל שניתן.

האם את בהיריון?

זו אולי נשמעת שאלה מוזרה, אך ליתר ביטחון עדיף לבדוק אם את בהיריון לפני הניתוח.

הפסיקי לעשן!

עישון מעכב את תהליך הריפוי ומגביר את הסיכון לסיבוכים. הפסיקי לעשן לפני ניתוח החזה שלך. העישון גם מאט את זרימת הדם שלך וממס את האלסטין ברקמות, דבר שמפחית את האלסטיות של העור. עישון משפיע באופן שלילי לא רק על בריאותך, אלא גם על יופייך.

אמצעי בידור

יהיה לרשותך שפע של זמן פנוי לאחר ניתוח החזה שלך. נצלי את ההזדמנות לקרוא את הספרים הארוכים שדחית, לצפות בעונות חדשות של הסדרות האהובות עלייך, ללמוד שפה חדשה בקורס מקוון, או סתם להרים רגליים ולא לעשות כלום. פנקי את עצמך זמן ממושך ככל האפשר כדי להבטיח החלמה טובה. לצורך זה כדאי להיערך מראש עם מלאי של ספרים, סרטים וכו'.

כריות, כריות, כריות

כל המרבה הרי זה משובח. כריות הן לא רק רכות ונעימות, אלא גם מספקות לך תמיכה ומאפשרות לך לשכב כשפלג גופך העליון מוגבה. בנוסף, אנו ממליצים לך לתרגל שינה על הגב עם כריות לחיזוק התנוחה.

פיג'מות ובגדים נוחים

ההחלמה קלה יותר עם בגדים נוחים. מאחר ותתקשי להרים את הזרועות גבוה מאוד לאחר הניתוח, עלייך ללבוש בגדים שקל ללבוש ולפשוט (עם רוכסן קדמי, למשל).

ליתר ביטחון

בדקי שכל מספרי הטלפון החשובים שמורים בטלפון שלך כדי שתוכלי להתקשר במהירות למי שיישאר איתך ב-24 השעות הראשונות לאחר הניתוח, לחברים וחברות אחרים, למרפאה או למנתח/ת, לבית המרקחת, לשמרטף או מוציא הכלבים, ולמסעדות שעושות משלוחים.

רווחתך הפיזית

אם אין אפשרות שיכינו לך מזון טרי מיד אחרי הניתוח, הכיני מזון כזה מראש. קני מזון בריא, עמיד וקל להכנה, בנוסף לפירות וחטיפים בריאים – או בשלי מראש. הדבר העיקרי הוא שתנוחי ותיהני מארוחה טובה.

סדרי את המקרר מחדש

ביום שלאחר הניתוח, היכולת שלך להזיז את זרועותייך תהיה מוגבלת ביותר. בדקי שכל הדברים החשובים נמצאים במקום נמוך ונגישים לך בקלות. לא תוכלי להרים שום דבר כבד. בקבוקים קטנים עדיפים על גדולים.

הקלי על עצמך

דברים שנראים פשוטים לפני הניתוח יכולים להפוך לאתגר עבורך בימים שאחריו. לדוגמה, הדחת כלים בכיור יכולה להיות קשה פתאום. הכיני מראש צלחות וסכו"ם חד-פעמיים והניחי אותם במקום נגיש.

הכיני את חדר האמבט שלך

הכיני מלאי של כל הדברים החשובים לצרכייך היומיומיים ודאגי שהם יהיו נגישים לך בקלות. בדקי שיש לך מספיק נייר טואלט, משחת שיניים, ובמקרה הצורך, טמפונים או תחבושות. גם מגבונים יכולים לסייע מאוד במצב זה.

הצטיידי במזומן

גם אם את נוהגת לשלם בכרטיס אשראי, כדאי להחזיק כסף מזומן אחרי הניתוח. זה כדי שתוכלי לשלם לשליח שמביא לך דברים, או למקרה שתרצי לשלוח חברים להביא לך משהו.

הכנות טיפוח

בזמן שתחלימי מהניתוח, לא תוכלי לקיים רבות משגרות הטיפוח שלך. דאגי לכמה דברים לפני הניתוח – כמו מניקור או פדיקור, צביעת שיער או שעווה.

יום לפני ניתוח החזה

יום לפני ניתוח החזה מומלץ לשקול את ההנחיות הבאות:

  • שתי הרבה מים או תה
  • אכלי בריא
  • הסירי לק מהציפורניים. זה הכרחי כדי שהצוות הרפואי ימדוד את ריווי החמצן בדמך
  • התרחצי בסבון אנטי-מיקרוביאלי
  • הסירי פירסינג
  • אל תענדי תכשיטים
  • עברי שוב על התכנית שלך עם המלווה שלך
  • ודאי שלא נותרו לך שאלות על ההליך
  • ארזי תיק: תעודת זהות, מסמכי הביטוח הרפואי, משקפיים והנרתיק שלהם (אל תשתמשי בעדשות מגע במהלך הניתוח), בגדים רפויים וסניקרס
  • אל תאכלי ואל תשתי דבר אחרי שעת חצות בלילה שלפני הניתוח. אחרת ייתכן שגופך לא יתמודד עם ההרדמה בצורה טובה

שיתוף:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

המלצות שלנו לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת אודות שתלי חזה   מה ההבדל בין ניתוחי חזה אסתטיים וניתוחי שחזור? ניתוחים פלסטיים מתחלקים לשתי קטגוריות: ניתוח פלסטי אסתטי וניתוח

שתלי חזה קלי משקל ®B-Lite

השפעת המשקל – מדוע למשקל השתל משמעות כה רבה הרקמות המרכיבות את החזה מאבדות באופן טבעי את גמישותן עם הזמן, דבר שהופך אותן לפגיעות יותר

מידע למטופל/ת לפני ניתוח

מה חשוב לדעת לפני הניתוח כיצד לבחור את הרופא/ה המנתח/ת לפני ניתוח החזה שלך, עלייך לקבל החלטות רבות. החשובה ביותר היא בחירת מנתח מוסמך ומנוסה