fbpx

מידע למטופל/ת לפני ניתוח

מה חשוב לדעת לפני הניתוח

כיצד לבחור את הרופא/ה המנתח/ת

לפני ניתוח החזה שלך, עלייך לקבל החלטות רבות. החשובה ביותר היא בחירת מנתח מוסמך ומנוסה שאת סומכת עליו. תחושתך האישית היא מדד חשוב – עלייך להרגיש בנוח עם ההחלטה שלך. הנה כמה עצות כדי להקל על החיפוש שלך:

חיפוש מנתח/ת

מציאת המנתח/ת המושלמ/ת לצרכייך יכולה להיראות כמשימה גדולה. אך בעזרת חיפוש ממוקד, ודאי תוכלי לקבל את ההחלטה הנכונה. איגודי רפואי הוא מקום טוב להתחיל את החיפוש. חברים ומכרים יכולים בדרך כלל להציע המלצות, ואתרי חוות דעת של מטופלים מספקים מידע נוסף ממטופלים אחרים. חשוב לברר אצל אחרים ולשתף את החוויות שלך.

לפני שקובעים תור עם מנתח/ת, כדאי לבדוק את האתר שלו/ה כדי לאסוף מידע. אין שום צורך להחליט מיד. מקובל להיפגש עם כמה מנתחים/ות פלסטיים/ות ואז לבצע את הבחירה. בנוסף להסמכות המקצועיות ולניסיון, יש תפקיד גם לגישה האסתטית של הרופא.

תחושת הבטן שלך לרוב תגלה לך שמצאת את המנתח/ת הנכונ/ה, אם הרגשתך היא שיש לך את כל המידע והמוטיבציה לאחר פגישת הייעוץ. מאידך, אם יצאת בתחושה של חוסר ביטחון, כדאי להמשיך לחפש. אל תהססי לבקש ממישהו ללוות אותך לייעוץ. חוות דעת שנייה יכולה לרוב לעזור להגיע להחלטה.

זה הגוף שלך, וזו הבריאות שלך. חשוב שתקחי לעצמך את הזמן הדרוש לך. כל מטופל ומטופלת מחליטים מה נכון עבורם, אם ומתי לעשות את הצעד הבא.

פגישת ייעוץ עם הרופא/ה המנתח/ת

פגישת הייעוץ היא הזדמנות אידאלית לשני הצדדים להכיר זה את זה. בדיוק כשם שהמנתח או המנתחת שלך יקבעו אם ולאיזה הליך את מועמדת מתאימה, גם את תוכלי לקבוע אם קיבלת החלטה נכונה.

מנתחים/ות פלסטיים/ות תמיד ייתנו הסבר מקיף ככל האפשר, יעוררו ציפיות מציאותיות, ויסייעו לך לגבש דעה מושכלת משלך. למרות זאת, גופה של כל אישה הוא ייחודי, ולא כל האמצעים מתאימים לכל המטופלות. על המנתח/ת שלך להתייחס תמיד לצרכייך האישיים, למצבך הבריאותי ולהיסטוריה הרפואית שלך, ולהחליט מה יעבוד הכי טוב בשבילך. לעתים המשמעות היא שהמנתח ידחה אותך כמטופלת.

כאשר תקבלי את החלטתך, בדקי אם הגישה האסתטית של המנתח תואמת את טעמך האישי. יופי הוא בעיני המתבונן, וכל אדם חווה אותו בדרך שונה. בתחום הזה חשוב שלך ולמנתח/ת שלך תהיה אותה תפיסת יופי.

ככל שתעבדי יותר יחד עם המנתח/ת שלך להגדרת יעדים מציאותיים, כך תהיי מרוצה יותר מתוצאות הניתוח שלך.

המומחיות והניסיון של הרופא/ה המנתח/ת

כדי למצוא רופא/ה מנתח/ת אמינ/ה וכשיר/ה למשימה, עליך לשים לב במיוחד להסמכות המקצועיות ולניסיון המקצועי. עליך להביא בחשבון את הגורמים הבאים:
הסמכות מקצועיות וניסיון צריכים תמיד לעמוד בראש סדר העדיפויות שלך בבואך לבחור מנתח. לא המחיר. כי בריאותך היא הנכס הכי חשוב שלך.

  • חשוב לוודא שהמנתח/ת שלך חבר/ה באגודה מוכרת. בה בעת, יש לבדוק את ההסמכות המקצועיות של הרופא/ת המנתח/ת. קיימות גם אגודות פחות אמינות. בישראל, הסמכות הרשמית לכירורגיה פלסטית ואסתטית היא האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית.
  • בממוצע, לוקח כעשר שנים עד שרופא הופך למנתח מוסמך באמת. עליך לוודא שהמנתח/ת שלך גם מנוסה בניתוח שמעניין אותך.
  • היכן מנתח/ת הרופא/ת שלך? הרופא/ה המנתח/ת צריכ/ה להשתמש אך ורק במתקנים רפואיים מאושרים.
  • אל תקבל/י את הצהרות המנתח/ת ללא בדיקה. עליו/ה לדבר איתך בכנות ולא להבטיח תוצאות בלתי מציאותיות.

התרשמות מתמונות לפני ואחרי

לכל אדם הגדרת יופי משלו. לכן חשוב שהמנתח/ת שלך יהיו שותף לחוש האסתטי שלך. תמונות לפני ואחרי של מטופלות ומטופלים קודמים מראות לך את עבודת המנתח ושופכות אור על החזון האסתטי שלו. בנוסף, התמונות הללו גם עוזרות לך לקבל תמונה מציאותית של תוצאת הניתוח.

כמובן, אפשר לשער שהמנתח/ת יציגו בפנייך רק את התוצאות המחמיאות ביותר. חשוב לשים לב שיוצגו בפנייך תמונות המראות אנשים עם מאפיינים פיזיים דומים לשלך.

האפשרויות השונות לבחירת השתל: סוג, גודל, צורה

מרבית הנשים המעוניינות בהגדלת חזה מבקשות להשיג מראה טבעי ואיזון אסתטי של גופן. בחירת צורת השתל והמידה הנכונה היא חיונית.

המנתח/ת שלך יראו לך סוגים שונים של שתלי שד ויסביר טכניקות ניתוחיות. יחד, תוכלו לשקול את הבעד והנגד ולבחור את שתלי החזה הטובים ביותר לצרכים שלך. במהלך הייעוץ, דברי בפתיחות עם הרופא/ה המנתח/ת והביעי באופן חופשי את מטרותייך ורצונותייך האישיים עבור ההליך. יש רק דרך אחת ליצור ציפיות מציאותיות.

הגוף שלך ייחודי. כשאת בוחרת שתל, חשוב שתשקלי את הצרכים והמאפיינים האישיים שלך. התייחסי לחוות הדעת של המנתח/ת שלך ברצינות. למנתחים טובים יש את הידע והניסיון להמליץ על שתלי החזה המתאימים לך ביותר: הנפח והגודל צריכים להתאים למבנה גופך, כדי שהשתלים יהיו נוחים לאורך זמן.

גודל השתל

כדי לגלות מהו הנפח האידאלי, עלייך לא לחשוב במונחים של מידת החזייה. כל יצרן חזיות משתמש בסטנדרטים אחרים. במקום מידת החזייה עדיף להשתמש במילימטרים. זו יחידת מידה מדויקת, תוכלו להשתמש בה כדי לקבוע את גודלם של שתלי החזה.

גם בדיקת ניסוי יכולה לעזור: יש דגמי שתל חיצוניים שאפשר להכניס לתוך החזייה, כדי שתראי איזו צורה ואיזו מידה מספקות מראה אסתטי. לבשי בגדים שאת מכירה ואוהבת – ההבדל ייראה לעין מהר מאוד. יש מנתחים המשתמשים בכלי המחשה בתלת-ממד שעוזר להמחיש את התוצאה האפשרית.

למידע נוסף ראה/י עמוד שאלות ותשובות!

המשיכי לקרוא אודות: מידע למטופל/ת – בטיחות לפני הכל

שיתוף:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

המלצות שלנו לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת אודות שתלי חזה   מה ההבדל בין ניתוחי חזה אסתטיים וניתוחי שחזור? ניתוחים פלסטיים מתחלקים לשתי קטגוריות: ניתוח פלסטי אסתטי וניתוח

שתלי חזה קלי משקל ®B-Lite

השפעת המשקל – מדוע למשקל השתל משמעות כה רבה הרקמות המרכיבות את החזה מאבדות באופן טבעי את גמישותן עם הזמן, דבר שהופך אותן לפגיעות יותר

מידע למטופל/ת לפני ניתוח

מה חשוב לדעת לפני הניתוח כיצד לבחור את הרופא/ה המנתח/ת לפני ניתוח החזה שלך, עלייך לקבל החלטות רבות. החשובה ביותר היא בחירת מנתח מוסמך ומנוסה