fbpx

מידע למטופל/ת – לאחר הניתוח

החלמה וחזרה לשגרה לאחר הניתוח

בעת בחירת תאריך לניתוח הקוסמטי שלך, חשוב להיערך לתקופת ההחלמה לאחר ההליך. הגדלת חזה היא ניתוח אמיתי – עם כל הסיכונים וההשלכות האפשריות, כולל כאב או צלקות. וממש כמו כל ניתוח אחר, הגוף שלך צריך להחלים לאחר מכן.

ייתכן שלא תרגישי טוב בזמן המידי שאחרי הניתוח. זוהי תגובה תקינה והיא נגרמת בעיקר מההשפעות של שיירי ההרדמה. חשוב לתת לגופך זמן להחלים.
אל תנסי להאיץ את תהליך הריפוי. זהו דבר קריטי בכל סוגי הניתוחים.

התייחסי לתקופת ההחלמה ברצינות

אחרי הניתוח התמקדי בהחלמה שלך. עזרי לגופך להתרפא.

הישמעי להוראות המנתח

המנתח/ת יעבירו לך הוראות טיפול לאחר ניתוח. אם יש לך שאלות או שאינך מבינה את ההוראות במלואן, אל תהססי לפנות למנתח/ת.

רחצה ומקלחת

חשוב להקפיד שהחתך לא יירטב. המים עלולים לפגום בתפרים, וזה יכול להשפיע על היווצרות עור חדש. בדרך כלל אין בעיה עם מקלחת קצרה, אך מאחר ותהיי חלשה לאחר הניתוח, את עלולה להרגיש סחרחורת במקלחת.

כשאת מתקלחת, עדיף לשבת על כיסא פלסטיק. ייתכן שתעדיפי להתנקות במטליות רטובות, ולשוב ולהתקלח רק לאחר שכוחך ישוב אלייך.

בגדי לחץ

גם אם בגדי לחץ (קומפרשן) וחזייה כירורגית לעתים לא נוחים, חשוב ללבוש אותם תמיד. סביב השעון – הסירי רק במקלחת.

תשישות לאחר הניתוח

עייפות היא תחושה טבעית ורגילה לאחר ניתוח. כמו בכל ניתוח, טבעי שיהיה כאב מסוים. עם שפע מנוחה ותזונה בריאה, תשובי להרגיש טוב במהרה. קומי בכל 3-2 שעות והתהלכי כמה צעדים. זה יסייע לריפוי ויגביר את האנרגיה שלך. היכנסי לשירותים בקביעות.

שוב: לא לעשן!

העישון מאט את תהליך הריפוי ומגביר את הסיכון לסיבוכים.

היאזרי בסבלנות

תני לגופך את הזמן שהוא צריך כדי להתרגל למציאות החדשה שלך. אף שהגדלת חזה נראית לעין מיד, הצורה והגודל הסופיים של החזה החדש מתגלים במקרים רבים רק לאחר שישה חודשים. היאזרי בסבלנות גם ביחס לצלקות הניתוח. אף שהן נרפאות, די רגיל שתהיה אדמומיות קלה.

עצרי רגע

נסי ליהנות מתקופה ההחלמה שלך. תוכלי לקרוא או לעשות מדיטציה, לצפות בכמה סרטים, או לקום מאוחר בבוקר. שינה היא צורת ההחלמה הטובה והטבעית ביותר.

טיפול לאחר הניתוח וחיי היומיום עם שתלי חזה

בדיקות מעקב סדירות לאחר הניתוח הן הדרך של המנתח/ת שלך לוודא שאת מחלימה כראוי, כדי להפחית את הסיכון שיתפתחו סיבוכים. עלייך לדאוג גם לבדיקת בריאות כללית ולבדיקה של השתלים לפחות פעם בשנה.

לאחר ההליך תקבלי 'דרכון' זיהוי עבור השתלים שלך מהמנתח/ת או מהמרפאה. עלייך לשאת מסמך חשוב זה עמך בכל עת. במקרה חירום, לדוגמה, הרופאים במחלקה לרפואה דחופה צרכים לדעת שיש לך שתלי חזה לפני שיתחילו עיסוי לבבי.

שגרת יומך עם שתלי חזה

ללא קשר להגדלת החזה, השדיים ממשיכים להשתנות באופן טבעי עם הזמן. השתלים מתאימים למבנה גופך, ואינם אמורים להגביל את חופש התנועה שלך. רק זכרי ללבוש תמיד חזייה תומכת.

חשוב לזכור: שתלי חזה אינם אמורים למנוע ממך בדיקות ממוגרפיה. קיימות טכניקות מיוחדות לביצוע הדמיות של רקמת שד עם שתלים.

שתלי חזה וממוגרפיה

  • כל הנשים – במיוחד החל מגיל מסוים – צריכות לעבור בדיקות ממוגרפיה תקופתיות כדי לעקוב אחר בריאות השדיים, וזה כולל נשים עם שתלי חזה.
  • אולם, עבור נשים עם שתלי חזה, תמיד עולה אותה השאלה: האם השתלים עלולים לפגום באבחון?
  • התשובה הכללית היא "לא": את יכולה לעבור ממוגרפיה אם יש לך שתלי חזה. עם זאת, מומלץ להישמע להנחיות המיוחדות הבאות:
  • בקשי מהרופא/ה שלך הפניה למרפאה שיש בה רדיולוגים בעלי ניסיון בביצוע בדיקות ממוגרפיה ופרשנות שלהן לנשים עם שתלי חזה
  • הודיעי למרפאה שיש לך שתלי חזה
  • הודיעי לטכנאי/ת שיש לך שתלי חזה לפני בדיקת הממוגרפיה
  • התקשרי למנתח/ת שלך אם את מרגישה אי-נוחות שאינה חולפת לאחר הממוגרפיה. ייתכן שהוא או היא ירצו לבדוק שהשתלים שלך שלמים. קרעים הם תופעה נדירה ביותר, אך אין להתעלם מאי-נוחות בשום מקרה

כדאי לדעת – כיצד מבצעים ממוגרפיה בנשים עם שתלי חזה?

  • בנשים עם שתלי חזה, משתמשים בטכניקה הנקראת שיטת אלקונד (Eklund), שבה מושכים מעט את בלוטת השד קדימה כדי לאפשר הפרדה של שריר החזה מהשתל.
  • התמונות המצולמות בטכניקה זו נקראות Implant Displacement. בנשים עם רקמת שד טבעית, מבצעים בדרך כלל 4 תמונות הדמיה, ואילו בנשים עם שתלי חזה מבצעים בין 4 ל-8.
  • תמונות מסוג Implant Displacement קשות יותר לביצוע ועלולות לגרום יותר אי-נוחות לחלק מהנשים. לכן חשוב מאוד שתמצאי איש מקצוע בעל הכשרה מיטבית בטכניקה זו.

 

 

שיתוף:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

המלצות שלנו לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת אודות שתלי חזה   מה ההבדל בין ניתוחי חזה אסתטיים וניתוחי שחזור? ניתוחים פלסטיים מתחלקים לשתי קטגוריות: ניתוח פלסטי אסתטי וניתוח

שתלי חזה קלי משקל ®B-Lite

השפעת המשקל – מדוע למשקל השתל משמעות כה רבה הרקמות המרכיבות את החזה מאבדות באופן טבעי את גמישותן עם הזמן, דבר שהופך אותן לפגיעות יותר

מידע למטופל/ת לפני ניתוח

מה חשוב לדעת לפני הניתוח כיצד לבחור את הרופא/ה המנתח/ת לפני ניתוח החזה שלך, עלייך לקבל החלטות רבות. החשובה ביותר היא בחירת מנתח מוסמך ומנוסה